Filip Watteeuw
Lees het volledige stuk via de link hieronder.In De Tijd van 15 januari schrijft Stefaan Michielsen dat we in Vlaanderen en Brussel samen op weg zijn richting volledige stilstand. Hij wijt het aan de onwil en het gebrek aan politieke moed om heilige huisjes af te breken en het mobiliteitsprobleem gecoördineerd aan te pakken. Ook protesterende bewoners en procedures zouden ervoor zorgen dat er te weinig bijkomende infrastructuur wordt gerealiseerd. De analyse van Michielsen is scherp maar terecht. Als slechts één van die heilige huisjes ? het fiscale gunstregime voor de salariswagens ? morgen wordt gesloopt, zijn een hele reeks geplande infrastructuurprojecten voor de wagen overmorgen overbodig. Maar volledig is die analyse pas als hij ook oog heeft voor inspanningen die wel gebeuren. Gedurfde keuzes op het vlak van mobiliteit moet je momenteel vooral zoeken bij de steden en gemeenten
In De Tijd van 15 januari schrijft Stefaan Michielsen dat we in Vlaanderen en Brussel samen op weg zijn richting volledige stilstand. Hij wijt het aan de onwil en het gebrek aan politieke moed om heilige huisjes af te breken en het mobiliteitsprobleem gecoördineerd aan te pakken. Ook protesterende bewoners en procedures zouden ervoor zorgen dat er te weinig bijkomende infrastructuur wordt gerealiseerd. De analyse van Michielsen is scherp maar terecht. Als slechts één van die heilige huisjes ? het fiscale gunstregime voor de salariswagens ? morgen wordt gesloopt, zijn een hele reeks geplande infrastructuurprojecten voor de wagen overmorgen overbodig. Maar volledig is die analyse pas als hij ook oog heeft voor inspanningen die wel gebeuren. Gedurfde keuzes op het vlak van mobiliteit moet je momenteel vooral zoeken bij de steden en gemeenten.
In De Tijd van 15 januari schrijft Stefaan Michielsen dat we in Vlaanderen en Brussel samen op weg zijn richting volledige stilstand. Hij wijt het aan de onwil en het gebrek aan politieke moed om heilige huisjes af te breken en het mobiliteitsprobleem gecoördineerd aan te pakken. Ook protesterende bewoners en procedures zouden ervoor zorgen dat er te weinig bijkomende infrastructuur wordt gerealiseerd. De analyse van Michielsen is scherp maar terecht. Als slechts één van die heilige huisjes ? het fiscale gunstregime voor de salariswagens ? morgen wordt gesloopt, zijn een hele reeks geplande infrastructuurprojecten voor de wagen overmorgen overbodig. Maar volledig is die analyse pas als hij ook oog heeft voor inspanningen die wel gebeuren. Gedurfde keuzes op het vlak van mobiliteit moet je momenteel vooral zoeken bij de steden en gemeenten.