De Gentenaars worstelden in 2013 met de vele wegenwerken in de stad en dat heeft meteen mogen voelen. Hij kon enkele symbooldossiers, zoals de Zuid, oplossen, durft zijn nek uit te steken voor de fiets en het openbaar vervoer en kon de vertroebelde relatie met De Lijn verbeteren. Dat devertramming van lijn 7 weer prominent op de agenda staat, was een verrassing. Hij moest terugkrabbelen toen hij de Alfons Braeckmanlaan in Sint-Aamndsberg wilde doorknippen voor auto's. Na protest en petities bond hij in. Benieuwd wat hij met de paaltjes in de Volderstraat gaat doen? communiceert gretig, zoekt volop draagvlak voor zijn beleid, maar heeft niet alle communicatie in de hand, omdat er veel partijen aan wegen, bruggen en kades timmeren. Waardoor er tot zijn frustratie vaak ruis op de communicatie zit, zoals in Zwijnaarde. Op een echt samenhangende mobiliteitsaanpak, incluis parkeerbeleid, blijft het wachten. Hij moet opletten zich niet te verslikken in symbolen, zoals het afbreken van de fly-over, en geen schepen van de Fietsers te worden. Nu Groen de sleutels van mobiliteit in handen heeft, kan hij de komende jaren in Gent bakens verzetten.
Het Nieuwsblad - 23 januari 2014
Filip WatteeuwWatteeuw
© 2014 Corelio - Het Nieuwsblad